باوجود اینکه بازی Final Fantasy 15 نکات مثبت زیادی داشت، اما در برخی موارد مانند نحوه روایت داستان ضعیف عمل کرده بود. این بازی حفرههای داستانی زیادی داشت که روایت آنها برعهده بستههای الحاقی و فیلمهای انیمیشنی گذاشته شده بود و درنهایت همه این محتویات برای تکمیل داستان عرضه نشدند. به همین دلیل، انتظارات از بازی Final Fantasy 16 بسیار بالاست و طرفداران انتظار دارند که روایت کامل و درستی از داستان آن داشته باشند.
به گفته نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16، این بازی از مشکل مشابه قسمت پانزدهم رنج نخواهد برد. او در مصاحبه بازی Easy Allies اعلام کرد که تیم توسعه این بازی نگاهی ویژه به بازی Final Fantasy 15 انداختهاند تا مطمئن شوند که مشکلات آن در قسمت شانزدهم تکرار نمیشود. به گفته یوشیدا، بازی Final Fantasy 16 «یک داستان کامل» و یکپارچه را روایت خواهد کرد.
«فقط بحث بازی Final Fantasy 15 نیست. شعار ما در تیم توسعه Creative Business Unit 3 این است که ضمن مخفی کردن پروژه از عموم، باید بازیای خلق کنیم که بهعنوان توسعه دهنده هم از تجربه آن لذت ببریم. بهخاطر این که بازی Final Fantasy 16 صرفا یک پروژه مستقل نیست و پیش از آن 15 نسخه دیگر هم منتشر شده، باید پیش از آغاز مراحل توسعه نگاهی به گذشته، مخصوصا بازی Final Fantasy 15 میانداختیم تا متوجه اشتباهات آن شویم.
با وجود اینکه بازیکنان از بخش های زیادی از بازی Final Fantasy 15 لذت برده بودند، عدهای هم نسبت به کامل نبودن داستان یا کنسل شدن محتویات داستانی آن ناراحت بودند و ما میخواهیم با تمرکز روی روایت یک داستان کامل از ابتدا تا انتهای بازی، اشتباهات قسمت پانزدهم را تکرار نکنیم و مطمئن شویم که این مشکلات در بازی Final Fantasy 16 رخ نمیدهند.
البته کامل بودن داستان تنها هدف ما نیست و میخواهیم داستانی روایت کنیم که برای تمام بازیکنان قابل درک باشد. این داستان برای همه بازیکنان، از طرفداران قدیمی تا بازیکنان جوان و ناآشنا با عناوین قبلی مجموعه، قابل درک و لذت بخش خواهد بود.»
بازی Final Fantasy 16 در تاریخ 22 ژوئن (یک تیر) بهصورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.