مجله تاج استور

طراح ارشد بازی God of War Ragnarok از محدودیت ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای بازی Starfield دفاع کرد

در رویداد Starfield Direct مشخص شد که بازی Starfield روی ایکس باکس سری ایکس (4K) و اس (1440p) با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثابت اجرا خواهد شد. این موضوع باعث شد تا برخی کاربران عقیده داشته باشند که این بازی در وضعیت نیمه‌تمام عرضه خواهد شد و استودیو Bethesda می‌توانست عملکرد فنی بهتری ارائه کند.

 

در نتیجه همین انتقادات، دنی کارلون (Dannie Carlone) که به‌عنوان طراح ارشد محیط در روند توسعه بازی God of War Ragnarok حضور داشته، در صفحه توییتر خود اعلام کرد که قفل شدن نرخ فریم بازی Starfield نشانه ناتمام بودن آن نیست، بلکه تصمیم سازندگان برای ارائه یک تجربه بهتر است.
«فقط می‌خواهم شفاف‌سازی کنم که این به‌معنی ناتمام بودن بازی نیست، بلکه یک انتخاب است. ۶۰ فریم بر ثانیه در چنین ابعاد عظیمی می‌تواند ضربه بزرگی به کیفیت بصری بازی وارد کند. حدس من این است که آن‌ها می‌خواهند با محدود کردن نرخ فریم بازی، ظاهر شدن ناگهانی اجزا مختلف در نقشه بازی را به حداقل برسانند.»
پس از انتشار این توییت، یکی از دنبال‌کنندگان کارلون از او پرسید که آیا انتخاب وضوح تصویر 4K برای اجرای بازی Starfield روی ایکس باکس سری ایکس انتخاب درستی بوده یا خیر. کارلون در پاسخ گفت:

«نیازی به وضوح تصویر 4K (که از لحاظ پردازشی سنگین است) نبود. این بازی می‌توانست با وضوح تصویر ۱۰۸۰ یا متغیر و نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا شود. آن‌ها می‌خواهند بازی را روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قفل کنند و وضوح تصویر 4K را برای نمایش آن انتخاب کرده‌اند. »

تاد هاوارد (Todd Howard) پس از رویداد Starfield Direct اعلام کرد که تیم سازنده بازی برای دست‌یابی به عملکرد فنی با ثبات، نرخ فریم اجرایی را روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل کرده است. البته او اعلام کرد که در صورت آزاد بودن نرخ فریم بازی Starfield روی ایکس باکس سری ایکس، این بازی به نرخ فریم بالاتری هم دست پیدا می‌کرد.
«فکر می‌کنم اگر به بازی‌های قبلی ما نگاهی بیاندازید از این تصمیم شگفت‌زده نخواهید شد. در این دنیاهای عظیم، جهان باز، کاملا پویا و پرجزئیات هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. ما نمی‌خواهیم ریسک کنیم. این بازی روی سری ایکس با وضوح تصویر 4K و روی سری اس با وضوح تصویر 1440 اجرا می‌شود. آن را روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل کرده‌ایم، زیرا می‌خواهیم که بازی عملکرد باثباتی داشته باشد و نمی‌خواهیم هیچ‌یک از ویژگی‌های گرافیکی بازی را برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر فدا کنیم.
خوشبختانه این بازی به بهترین شکل روی کنسول‌ها اجرا می‌شود. معمولا نرخ فریم خروجی بسیار بالاتر است و گاهی اوقات به ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. اما آن را روی کنسول‌ها قفل می‌کنیم زیرا ثبات را ترجیح می‌دهیم.»

بازی Stafield در تاریخ شش سپتامبر (15 شهریور) برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *